27 Φεβρουαρίου 2015

'Ονειρα/απωθημένα

Έχω απωθημένα. Ναι παραδέχουμαι το. Έχω απωθημένα. Όι ποτζιήνα που εσκεφτήκετε. Μάνι μάνι τσιμαρισμένοι. Τσ τσ τσ...

Στο θέμα μας. Εθαύμαζα πάντα τους ανθρώπους που καταφέρνουν τζιαι κάμνουν το μεράκι/ταλέντο τους επάγγελμα. Εν έσιει πιο ωραίο πράμαν. Ας πούμεν κάποια εν πολλά καλή στο μπαλέτο, εξελίσσει το τζιαι καταφέρνει να γίνει μεγάλη χορεύτρια ή δασκάλα χορού. Ή κάποιος που εν καλός με την μάππα να γίνει ποδοσφαιριστής ή προπονητής.

Έτσι τζιαι γω που ήμουν μιτσιά έθελα να κάμνω πολλά που τούντα πράματα. Χορούς, μουσικές, πιάνα, μπαλέτα, ζωγραφικές, τραούθκια κλπ κλπ. Έθελα να τα δοκιμάσω ούλλα τζιαι να δω τι μου αρέσκει ή σε τι τα καταφέρνω καλά τέλοσπάντων. Τζιαι ονειρεύκουμουν ότι κάποτε κάτι που τούτα τα ωραία έννα γίνει το επάγγελμα μου. Τότες όμως (βλέπε π.Χ.) εν ήταν τόσο της μοδός όσο εν τωρά τα κοπελούθκια να ασχολούνται με 100000000 πράματα. Υπήρχαν τα κλασσικά. Πιάνο και μπαλέτο για τις κορούδες και ποδόσφαιρο και κιθάρα για τα αγόρια. Εζήλευκα πολλά τις συμμαθήτριες μου που εκάμναν πιάνο και μπαλέτο. Εγώ επήα κανένα θκυό χρόνια χορούς ελληνικούς τζιαι άρεσκε μου πολλά αλλά επειδή μετά εμετάφερε τη σχολή μακριά η δασκάλα, αφορμή βοήθα οι γονιοί μου είπαν κανεί. Μετά που πρήξιμο εγράψαν με τζιαμέ κοντά για μοντέρνο (και καλά) χορό αλλά εν μου πολλοάρεσκε ούτε τζιαι τα πολλοεκατάφερνα η αλήθκεια. Όσο τζιαι να τους έπρηξα που τζιαμέ τζιαι τζιει εβάλλαν που το ένα τζιαι εφκάλλαν που το άλλο. Ο παπάς μου ελάλεν μου το σημαντικό εν το σχολείο σου. Να μορφωθείς να σπουδάσεις. Οκ είσιεν δίκαιο εν τζιαι λαλώ. Εσπούδασα Δόξα σοι ο Θεός τζιαι έχω μιαν καλή δουλειά που ευτυχώς αρέσκει μου. Έννεν δουλειά όμως ταλέντου. Εν δουλειά πρακτική. Δουλειά μυαλού. Έννεν ότι εν έσιει αξίαν. Αλοίμονο. Αλλά πες ότι είχα ένα ταλέντο. Εν είχα την ευκαιρία να το καλλιεργήσω. Πες ότι εδοκίμαζα στα 10 μου να μάθω βιολί τζιαι ότι τελικά εφαίνετουν ότι είχα ταλέντο. Που το ξέρω τωρά. Τζιαι εν τζιαι σημαίνει ότι θα το έκαμνα δουλειάν. Μπορεί απλά να το καλλιεργούσα σαν ταλέντο. Άλλο παράδειγμα. Όταν εσπούδαζα εγράφτηκα με μια φίλη μου χορό. Έκάμναμεν Latin, Ballroom και ελληνικούς. Που μιαν φάσην τζιαι μετά είπε μου η δασκάλα μου η οποία έκαμνε πρωταθλητισμό στην Ελλάδα, αν ήθελα να ξεκινήσω ένα ταχύρρυθμο κύκλο μαθημάτων για να το εξελίξω. Έθελα λίρες όμως. Τζιαι πάλε η απάντηση της μπάνκας ήταν αρνητική. Έμεινεν τζιαι τζείνο μισοδότζιην. Φυσικά που ήρτα Κύπρο εξαναξεκίνησα τζιαι μετά που μιαν διακοπή σκέφτουμαι να ξαναρχίσω.

Τούτο που θέλω να πω εν ότι είχα όνειρα να κάμω πολλά πράματα που ήμουν μιτσιά. Κάποια που τούτα διατηρώ τα ακόμα. Τζιαι θέλω να δώκω στο αστέριν όλες τες ευκαιρίες να αναπτύξει οτιδήποτε ταλέντο έχει. Μπορεί να μεν εν τα κλασσικά. Μπορεί να της αρέσκει να μαθαίνει ξένες γλώσσες ας πούμεν. Θαυμάζω πολλά btw τζείνους που ξέρουν πολλές γλώσσες. Εν θέλω όμως κατ' ουδένα λόγο να φκάλω πάνω της τα απωθημένα μου. Εν θέλω να γίνω η freak mum που παίρνει το κοπελλούιν της 100000 ιδιαίτερα για εν in. Θέλω να χαρεί την κάθε ηλικία ξεχωριστά τζιαι να κάμνει πράματα που αρέσκουν πρώτα σε τζείνην. Αλλά σκέφτουμαι τζιαι λαλώ: Για να δει τι θέλει πρέπει να τα δοκιμάσει πρώτα έννεν; Έννα αρκέψουμεν ας πούμε που το μπαλέτο, το πιάνο, να πάμεν στο βιολί τζιαι στο μοντέρνο χορό, να προχωρήσουμε στο τέννις τζιαι στο κολύμπι; Έννα φαράσει το μωρό τζιαι στο τέλος έννα αποβλακωθεί. Ξέρω κάμνω σκέψεις που εν ανούσιες, τζιαι πρέπει να αφήκω τα πράματα να κυλίσουν όπως έννα κυλίσουν αλλά είπα σας, η έννοια μου είναι να μεν φκάλω τα απωθημένα μου πάνω της.

Ήδη θωρώ την να παίζει βιολί σαν τη Vanessa Mae ή να χορεύκει με τις πουέντ της τη Λίμνη των Κύκνων.

10 σχόλια:

  1. Ρε νομίζω μια ενδιάμεση κατάσταση εν η καλύτερη λύση.
    Για μένα έννα πω ότι που τον τζαιρό που περπάτησα επήαινα στις μύτες μου. Τζαι αστείο στο αστείο, εστείλαν με μπαλέτο. Η σχολή ήταν κοντά, ήταν καλή, ήταν δοκιμασμένη.
    Έδειξα ενδιαφέρον για προσκοπείο, είπαν μου όι. Ακόμα λαλώ αν κάμω κοπελλούθκια θα τα στείλω να δοκιμάσουν αν είναι. Ο παπάς μου κάθε χρονιά ερώταν με "πάλε μπαλέτο; εν θέλεις να πάεις πιάνο; έχουμεν το πιάνο τζειαμέ τζαι κάθεται..."
    Τζαι εν ήθελα κυρίως επειδή ένιωθα ότι εν κάτι στο οποίο εν θα τα κατάφερνα. Αλλά τωρά λαλώ θα μου άρεσκε πολλά να ξέρω. Όι να εν η δουλειά μου,αλλά να κατέχω 10 πράματα.
    Γαλλικά εξεκίνησα όπως και αγγλικά ένα χρόνο πριν ξεκινήσουμε στο σχολείο. Αρέσαν μου, ήμουν και καλή τάχα, εσυνέχισα. Και εζήτησα να κάμνω ισπανικά όταν εμεγάλωσα. Και έκαμα-εβοηθούσαν και στο plan B των σπουδών μου.

    Θεωρώ ότι τούτα ούλλα χωρίζουνται σε 2 κατηγορίες. Τα μαθήματα που εν συναφή και με το σχολείο (πχ γλώσσες), ή απαραίτητες δεξιότητες (πχ κολύμπι), και τα μαθήματα που εν εντελώς άσχετα (μπαλέτο, άλλοι χοροί, πιάνο, προσκοπισμός, ζωγραφική).
    Συνεπώς κάποια έννα τα δοκιμάσει εκ των πραγμάτων, και κάποια θα το ψάξετε.
    1η δημοτικού στείλε την σε μια καλή σχολή μπαλέτου. Αν θέλεις ρώτα με. Μια καλή δασκάλα έννα σου πει σε 1-2 χρόνια αν τραβά το μωρό να συνεχίσει, εκτός του πώς θα την βλέπεις κι εσύ. Αν όχι, δεν είναι αργά να κάμει πιάνο ή κάτι σε μουσική. Δοκιμάστε και θα βρείτε. Έχει και open days τωρά, έχει και τύπου πάρκα που κάμνεις ιππασία, τοξοβολία, τέτοια, άρα μπορείτε κι εκεί να δοκιμάσετε πράματα.
    Οι γονείς της βαφτισιμιάς μου εταλαιπωρηθήκαν πολλά να της έβρουν κάτι που να την ικανοποιεί, να εν καλή, να το παίρνει στα σοβαρά, να την βελτιώνει σαν άτομο και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και λίο σαν "reward", ή "εκβιασμός"-εκατάλαβες πώς το λαλώ. Εδοκιμάσαν πάρα πολλά πράματα, τζαι φαντάσου ότι στο σχολείο κάμνουν 3 γλώσσες και μιλά και τέταρτη, κολύμπι και τέτοια! Τελικά εκατασταλάξαν στην ιππασία. Η διαφορά άμα είναι τζειαμέ το μωρό εν τεράστια. Συγκεντρώνεται, είναι απόλυτα σοβαρή, εν υπεύθυνη να καθαρίσει και να χτενίσει το άλογο της, να το πάρει στο στάβλο κλπ. Εν κάτι που ανυπομονεί να κάμει, τζαι κάτι που ξέρει ότι της προσφέρουν σε αντάλλαγμα με τη συνέπειά της στο σχολείο και στην κοινωνικότητά της.

    Εν εξαιρετικά άδικο εάν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να αρνείσαι στα μωρά σου έτσι πράματα, χωρίς να σημαίνει ότι θα κόψουν πίσω που κάτι άλλο. FYI οι καλύτερες μπαλαρίνες μας στη σχολή παν τα και πολύ πολύ καλά με τα IGCSEs τους. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνω μουν μου ιδιαιτερα με την τελευταια παραγραφο. Βtw θα ηθελα πληροφοριες για το μπαλετο αν εν ευκολο στο μεηλ μου. Τζιαμε που παμε baby motion παντως ξεκινουν που 4-5 νομιζω.

      Διαγραφή
  2. Να κάμεις χορό για σένα, να το ευχαριστηθείς.μεν το καθυστερείς.

    όσο για το αστέρι, εννα καταλάβει που μόνη της τί της αρέσκει. έννεν ανάγκη να εν η ταλεντάρα, φτάνει να το απολαμβάνει. τζιαι νομίζω εννα το δεις τζιαι εσύ.
    επίσης έννεν ανάγκη να κάμει το ταλέντο της δουλειά, μπορεί να το κρατήσει σαν χόμπι.

    έσιει ενα βιολιστή, τον ντέιβιντ γκάρετ που σε μια συνέντευξη του ελαλούσε πως εννα επροτιμούσε να μεν εμάθαινε ποτέ πως είσιε ταλέντο στο βιολί γιατί έχασε την παιδική του ηλικία κ την εφηβεία στην εξάσκηση.
    υποθέτω εν αναπόφευκτο να έχουμεν απωθημένα. πάντα θέλουμε τζιείνο που εν έχουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εν τουτο που λεω. θελω να χαρει την καθε ηλικια αλλα να καμνει τζιαι πραματα οου της αρεσκουν. Οσο για το χορο το σκεφτομαι πολλα σοβαρα ;-)

      Διαγραφή
  3. έχει μεγαλύτερο ταλέντο που το μυαλό; το να είσαι πρακτικός και έξυπνος; έχει μεγαλύτερη διευκόλυνση στην ζωή που τούτο; γιατί το υποτιμάς;

    αν η δουλειά σου εν σου επιτρέπει να το χρησιμοποιείς επαρκώς τότε άλλαξε δουλειά.
    τωρά αν έχεις αποθημένα εν άλλου παπά ευαγγέλιο.

    πχ εμένα εστέλλαν με σε πολλά πράματα, και ούτε χορέυτρια έγινα ούτε πιανίστρια, ούτε ζωγράφος ούτε συγγραφέας

    αλλά είμαι πραγματικά ταλαντούχα σε τούτο που κάνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εν τζιαι υποτιμω το βεα μου. Αλιμονο . Θα ηθελα ομως να εξελιξω τζιαι κατι αλλο. Εν σημαινει οτι θα το εκαμνα επαγγελμα αλλα θα ασχολουμουν εντατικα. Αυτο θελω τζιαι για το αστερι. να εβρει κατι που την ευχαριστει τζιαι να ασχοληθει.

      Διαγραφή
  4. Εμάς ακολουθήσαν την τακτική "στέλνουμεν τους όπου ζητήσουν/δεν πιέζουμε να συνεχίσουν κάτι που δε θέλουν"
    Νομίζω τα ταλέντα έχουν την τάση να έρχονται στην επιφάνεια φυσικά και αν είναι λίγο παρατηρητικός ο γονιός το καταλαβαίνει. Πχ αν έχει ταλέντο στη μουσική θα φανεί από την αντίδραση της σε τραγούδια, αν δείχνει προτίμηση σε μουσικά παιχνίδια κτλ.

    Εμάς που είμασταν μικροί εστέλναν μας σάμερ σκούλ που ήταν καλή ευκαιρία να δοκιμάσουμε διάφορα πράγματα και να δούμε αν μας αρέσει κάτι χωρίς να πρέπει να μας γράψουν ξεχωριστά στο καθένα. Εκάμναμε θυμάμαι κολύμπι, ιππασία, τοξοβολία, τάχα ενόργανη γυμναστική, ζωγραφική κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε τα εμφανη ταλεντα σιγουρα διακρινουνται ευκολα. Τουτο με το σαμερ σκουλ εν το σκεφτηκα. Εν καλη κουβεντα. Τωρα ας πουμεν παει κολυμπι τζιαι baby motion. Αρεσκουν της τζιαι τα 2 αλλα με το bm καμνει οπως την πελλη. Φυσικα εν μωρο ακομα. Θα δειξει!

      Διαγραφή
  5. Εγώ πάντως δηλώνω ατάλαντη. Πραγματικά εν μπορώ να σκεφτώ κάτι που είμαι specia! Aλλά επιβίωσα. Αν υπάρχει κάτι που εννα την ενδιαφέρει εννα το έβρει που μόνη της. Άσε που παίζει το αστεράκι να εν γενικά achiever, και τούτο να εν το ταλέντο της! Και εν έχει ανώτερο ταλέντο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανένας δεν είναι ατάλαντος Άμυ μου. Κάπου έχεις κι εσύ ένα ταλεντάκι. Ψάξε και θα το βρείς :) Τούτο το achiever σίουρα έχει το αν σκεφτείς ότι μας κάμνει ότι θέλει!!!

      Διαγραφή