22 Ιανουαρίου 2014

Baby Motion

Εσυζήτουν πριν λλίο με τη ξαδέρφη στο τηλέφωνο τα περί των αστεριών μας, κι έφερε η κουβέντα τις διάφορες δραστηριότητες που έχουν ευκαιρία να κάμουν τη σήμερον ημέραν τα μωρά. Ξεκινούν με μουσική προπαίδεια, baby motion, κολύμπι, γυμναστική, μπαλέτο, πιάνο και δε συμμαζεύεται. Σήμερα τα μωρά έχουν αμέτρητα ερεθίσματα που τα βοηθούν να αναπτυχθούν τόσο σωματικά αλλά πολύ περισσότερο πνευματικά. Έννεν τυχαίο το γεγονός ότι ακούμε παντού την ατάκα "Παναγία μου σήμερα γεννιούνται με το νού". Και μεις με το νουν εγεννιούμαστε αλλά δεν είχαμε την πληθώρα και την ποικιλία των ερεθισμάτων που έχουν τα μωρά σήμερα. Αν ελάλεν κανένας της μάνας μου πριν 30 χρόνια να με πάρει baby motion ήταν να τον περιπαίζει. Η αλήθκεια ένι ότι ούτε η μήτηρ το έψαχνε τότε και πολλά. Εζήλευκα πολλά τις φίλες μου που επηένναν θέατρα και παραστάσεις και σινεμά που το καιρό που είμαστε μιτσιές. Και επίσης που εκάμναν χορό και πιάνα και μπαλέτα. Εμένα οι γονείς μου εθεωρούσαν τα περιττά τούτα. Τα σημαντικά ήταν το σχολείο και η μόρφωση. Και εν και αδικώ τους. Τόσα εξέραν, τόσα εκάμναν. 

Θεωρώ ότι εν πολλά σημαντικό να "εκθέτεις" τα μωρά σε διάφορα είδη ερεθισμάτων και δραστηριοτήτων που τον καιρό που εν πολλά μικρά. Με τούτο τον τρόπο διαμορφώνουν και πλάθουν την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα τους πολλά διαφορετικά από ότι θα ήταν σε περίπτωση μη ύπαρξης τέτοιων ερεθισμάτων. Έν και εν ότι εγώ που εν τα είχα, έχω κάνα αΐπιν τωρά, αλλά η διαφορά με τις φίλες μου τότε όσον αφορά την κοινωνικότητα, το δυναμισμό, τη ντροπαλότητα ήταν εμφανής (ποθκιάντραπη και φάουσα εγίνικα μετά). Γι' αυτό και θεωρώ ότι τούτα ούλλα παίζουν ρόλο και μάλιστα πολλά σημαντικό στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του μωρού. Και δε μιλώ μόνο για δραστηριότητες τύπου μουσικής και γυμναστικής ή κάθε είδους φροντιστήριο που μπορεί και να δημιουργήσει άγχος και πίεση στο μωρό. Μιλώ για θέατρο. Για παιδικές μουσικές παραστάσεις που μπορεί να εν και λλίον πιο διαδραστικές. Μιλώ για απλά events που μπορεί να διοργανώνονται από διάφορους φορείς π.χ. μια φορά το μήνα και να έχουν σχέση με τέχνες, όπως τη ζωγραφική. Μιλώ για απλές βόλτες στο δάσος ή στο ζωολογικό κήπο ή σε μια φάρμα. Ή ακόμα πιο απλά μια βόλτα στην πόλη για περπάτημα, φαγητό ή καφέ. 

Τούτα ούλλα προϋποθέτουν φυσικά την παρουσία των γονιών. Και κατ' επέκταση το χρόνο τους. Εξαναείπα το και ξαναλαλώ το. Εν ΠΟΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ο χρόνος που περνούμε με τα μωρά. Εξ όσων έζησα ως τωρά με μωρά της οικογένειας και φίλων, είναι αποδεδειγμένο ότι τα μωρά που περνούν χρόνο με τους γονείς και τούτος ο χρόνος είναι ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ, είναι πολλά πιο ώριμα και πνευματικά ανεπτυγμένα που άλλα που μεγαλώνουν με γιαγιάδες και οικιακές βοηθούς 24/7. Και όταν λέω ποιοτικό χρόνο εν εννοώ να είμαι τζιαμέ και το μωρό να θωρεί τηλεόραση και γω να κάμνω δουλειές. Εννοώ να ΕΙΜΑΙ ΤΖΙΑΜΕ. Να παίζω μαζί του. Να το παίρνω βόλτα. Να του διαβάζω βιβλία. Να έβρω μια δραστηριότητα που του αρέσκει και να την καθιερώσω. 

Θκυό άτομα που θαυμάζω απεριόριστα εν οι κουμπάροι μου (βλέπε κολλητή και ο άντρας της). Και ένας που τους λόγους που τους θαυμάζω είναι ο τρόπος που μεγαλώνουν τα μωρά τους. Την κόρη και τα δίδυμα βαφτιστήρια μου. Δουλεύουν και οι δύο, αλλά περνούν όσο χρόνο απομένει με τα μωρά τους και κάμνουν μαζί τους ένα σωρό πράματα. ΟΚ η κουμπάρα δουλεύει ως το μεσημέρι και έχει άπλετο χρόνο μετά τη δουλειά. Αλλά εν τρεις τα γέρημα όι ένας. Και ο κουμπάρος παρόλο που εν μπλεγμένος με 10000000 δουλειές, εν τούτοις είναι κατά τη γνώμη μου υπόδειγμα πατέρα. Ιδιαίτερα η κόρη τους, θεωρώ ότι εν παιδί θαύμα. Και τούτο έννεν τυχαίο. Από τότε που ήταν μωρό είχε τους γονείς της δίπλα της και γνώρισε και εξακολουθεί να γνωρίζει τον κόσμο και οτιδήποτε καινούργιο έχοντας τους γονείς της να την ενθαρρύνουν και να την χειροκροτούν. Το ίδιο συμβαίνει σιγά σιγά και με τα άλλα δύο. Το ίδιο κάμνει και η ξαδέρφη με τον γιο της, όσο της επιτρέπει ο χρόνος και η οικονομική της ευχέρεια. Και τούτο πρέπει να κάμνουν όλοι οι γονιοί. 

Ένα εκ διαμέτρου αντίθετο παράδειγμα; 

Έτυχε μια φορά να μαζευτούμε 3-4 κοπέλες για καφέ για να παίξουν και τα μωρά και μεταξύ τούτων των κοπέλων ήταν και μια με τα 2 παιδάκια της, την οποία κατά τα άλλα συμπαθώ πολύ και τα πάω πολύ καλά μαζί της. Έχει όμως τούντο θέμαν το κατά τη γνώμην μου πολλά μείον. Εν περνά χρόνο με τα μωρά της. Δουλεύκει πολλές ώρες. Οκ στον ιδιωτικό τομέα, όσο τον έζησα και εγώ εν και μπορείς να πεις του μάστρου σου ανά πάσα στιγμή "γειά σου φεύκω". Αλλά πάλε. Βάλλεις προτεραιότητες. Αν το ωράριο σου εν ως τες 5, σχόλασε 5 άτε 5:30. Όι 7 και 8 τα μαύρα μου. Τα μωρά έννα τζοιμούνται. Τούτη η κοπέλα έτυχε αρκετές φορές να μεν δει, ειδικά το μεγάλο το μωρό της, ως την άλλη μέρα γιατί ώστι να πάει σπίτι το μωρό ετζοιμάτουν. Ε μα τα γέρημα, ένα 3χρονο - 4χρονο εν τη μάμα του που θέλει. Να τη δει, να της μιλήσει, να κάμει πράματα μαζί της. Έπρεπε λοιπόν να το δείτε πως έπαιζεν. Εν ήξερεν καν να παίξει. Το μόνο που έκαμνε ήταν πελλάρες. Γιατί ήταν ο μόνος τρόπος που εγνώριζε για να τραβήξει την προσοχή τόσο της μάμας όσο και των άλλων μωρών. Ούτε ξέρει τι σημαίνει θυμώνω. Ή βάλλω τιμωρία. Γιατί προφανώς η μάμα, έχοντας τύψεις για τον ανύπαρκτο χρόνο που περνά με το μωρό, εν του χαλά χατήρι και δεν του θυμώνει ποτέ. Και εν μέγα λάθος τούτο. Γιατί ο χαρακτήρας που διαμορφώνει τωρά το μωρό, τούτος έννα ένι. Κοινωνικά, τούτο το μωρό εν πολλά πίσω. Εν μπορεί εύκολα να επικοινωνήσει - παίξει με άλλα μωρά. Και πιστεύκω ότι ο πραγματικός χαρακτήρας του μωρού εν στα "άξιππα" γεγονότα που φαίνεται. Δηλαδή κάπου που έννα πάει και εν θα έχει μόνο κόσμο που γνωρίζει ή εν θα είναι σε χώρο οικείο για κείνο. Στο σχολείο μπορεί να εν φρόνιμο και συνεργάσιμο. Εκεί όμως προφανώς ξέρει ότι δεν έχει επιλογή. Ακολουθεί τη μάζα, που ακολουθεί τις οδηγίες της δασκάλας. Και η δασκάλα εν και έχει το χρόνο να ασχοληθεί με ένα συγκεκριμένο μωρό, ούτε έννα το αφήκει το μωρό να κάμνει τα δικά του. Αλλά άμα πάει σπίτι και είναι σε οικείο περιβάλλον και έχει και τους γονιούς που ανέχονται, εκεί πλέον φαίνεται η πραγματικότητα.

Τούτον ούλλο το σεντόνι έγραψα σας το γιατί όπως είπα θεωρώ πολλά σημαντικό το χρόνο και τα ερεθίσματα που προσφέρουμε στο μωρό μας, γι' αυτό και γω αποφάσισα να κάμω μιαν που τούντες δραστηριότητες με το αστέριν. Εν και θέλω να γίνω όπως κείνες τες freak mums που παίρνουν το μωρό 100 δραστηριότητες, που μπορεί και να μεν του αρέσκουν. Θα δοκιμάσω και θα δω. Και μιας και είπαμε για Baby Motion, αυτό μάλλον θα κάνουμε. Κατέληξα σε τούτο, γιατί πρώτον το αστέριν με το που ακούει μουσική σούζεται (ως τζαι προχτές που την επήρα εκκλησιά εσούζετουν με τες ψαλμουθκιές) και δεύτερο γιατί παρόλο που είναι 14 μηνών αρνείται ακόμα να περπατήσει. Οπότε θέλω να της δώσω ένα ακόμα κίνητρο, πέρκι κινηθεί νάκκον.  Και φυσικά θα πηέννουμεν μαζί και η μάμα θα ενθουσιάζεται παραπάνω που το αστέριν και θα κάμνει όπως την παλαβή. 

Αυτά.

Πέτε μου τωρά και σεις τη γνώμη σας για τούτα ούλλα.  

P.S. Έκαμα ανάρτηση αλά Αμαδρυάδα οξά εν η ιδέα μου. 

7 σχόλια:

  1. ο χρόνος με τα μωρά μας είναι πολύ σημαντικός. είναι απαραίτητος. αν δεν μπορούμε να τον διαθέσουμε ας μεν κάμουμε καλύτερα κοπελούθκια.

    προσωπικά είμαι πολλά εναντίον των πολλών δραστηριότητων. νευριάζω να βλέπω κοπελούθκια να φεύκουν που το πιάνο για να πάνε ζωγραφική τζαι μετά κολύμπι, τζαι μετά διαδραστικά, τζαι μετά αγγλικά τζαι μια φάουσα πράματα. ο ελευθέρος χρόνος είναι πολύτιμος. θα βουρούν μια ζωή όπως τους πελλούς, για αυτό είναι καλό να έχουν τώρα όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο για παιχνίδι.

    οι δραστηριότητες που κάμνει ένας γονιός με το μωρό του πιστεύκω έχουν να κάνουν με τι αρέσει στον ίδιο τον γονιό. εγώ ψιλοβαρκούμαι θέατρα τζαι σινεμά. Δεν πάμε συχνά. Μπορεί να είναι λάθος μου, δεν ξέρω. Αλλά σε πάρκα, εκδρομές στο βουνό, περιπάτους τζαι φάρμες είμαστε πρώτες. αγαπώ την επαφή με τη φύση τζαι έκαμα τες μιτσιές σαν εμένα :)))

    Yγ. Εσύ καταφέρνεις να έχεις ένα θέμα σε μια παράγραφο. Η Αμαδρυάδα όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο στο ότι έννεν καλό να μπίουμεν των μωρών 1000 δραστηριότητες. Ούτε εγώ είμαι υπέρ. Και ίσως τούτο που κάμνεις εσύ με τα πάρκα και τη φύση ίσως να εν και πολλά καλύτερο που οτιδήποτε άλλο. Εγώ εδιάλεξα τη συγκεκριμένη δραστηριότητα κατ' αρχήν γιατι έχει μουσική που της αρέσκει και κατά δεύτερον για να της δώσω κίνητρο πέρκι περπατήσει, αν και ο Mr Hyde έθελεν να την παίρνει κολύμπι. Ας τη μάθουμε να περπατά πρώτα κι ύστερα κολυμπά κιόλας.

      Διαγραφή
  2. Eν τζιαι είμαι πολλά στο θέμα γιατί δεν είμαι Μάνα (Μάνα όχι εσύ)αλλά πιστεύω ότι οι δραστηριότητες καθώς και η κοινωνικοποίηση με άλλα μωρά βοηθά στην ανάπτυξη του μωρού..
    υ.γ1. έβγκαλά νάμι, από το name, που είναι από το όνομα, καλά σκάζω.
    υ.γ 2. Μάνα μια φορά το έκαμα να σας νεκατώσω πολλά θέματα (αν εν τούτο που εννοείς), στο ποστ μιαν από όλα. Μεν με πληγώνεις και είμαι ευαίσθητη κορούδα:)))) Και στο κάτω κάτω έταξες μου και κάτι οδηγίες για συγγραφή , πούντες α? α? Είμαι Άης Γιώρκης εγώ,οξά εν Απόστολός Αντρέας, καλα, καλά σκάζω ξανά,

    Φιλιά και στις δύο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άμυ μου μεν μου στεναχωριέσαι. Εμένα αρέσκουν μου οι νεκατωμένες ιστορίες. Έχουν χάζι. :) Αν και πρέπει να τες διαβάζεις 2-3 φορές. Νομίζω η Μάνα αστιεύκεται. Δες το αλλιώς. Εδημιούργησες τύπο ανάρτησης. Αμαδρυαδική Ανάρτηση!

      Διαγραφή
    2. Mademoiselle μου και εγώ αστειεύομαι, μεν ανησυχείς...

      Διαγραφή
  3. Γεια σας κορούδες. Μην μου πειράζετε την Άμυ μου, γιατί η αλήθεια είναι ότι είναι τόσο μοναδική στον τρόπο γραφής, που πράγματι δημιούργησε τάση!

    Στο θέμα μας: ούτε και εγώ είμαι υπέρ των υπερβολικών δραστηριοτήτων, ούτε και της καταπίεσης. Από την άλλη αν ένα παιδί απολαμβάνει να κάνει πολλά πράγματα, αν μένει σε διαμέρισμα, αν δεν έχει αδελφάκια, ξαδελφάκια ή γειτονόπουλα και γειτονιά, άπλα και πλάτσα για να παίζει, οι πολλές (ας πούμε τρεις), δραστηριότητες μπορεί να του προσφέρουν πολλά. Αν όμως είναι τυχερό και έχει όλα τα πιο πάνω, τότε μια δραστηριότητα είναι αρκετή. Για ακόμη μια φορά, όλα είναι σχετικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γειά σου και σένα κορού :) Εν όντως σχετικό γιατι το κάθε μωρό εν και διαφορετικό. Και σίουρα για μένα παίζει και ρόλο το γεγονός ότι μεινίσκουμε σε διαμέρισμα και το ασ΄τερι εν πολλά του χωρκοϊρκού. Εν μπορεί να εν κλεισμένη πολλά βαρκέται. Οπότε ψάχνω κι εγώ τρόπους να την απασχολώ κάθε απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή